Retze van der Honing (fractievoorzitter GrienLinks): ”De vliegtuigen van en naar Lelystad komen zo laag over, dat ze zeker last gaan veroorzaken. We roepen het Rijk op om nu onmiddellijk werk te maken van het herinrichten van het luchtruim, waardoor het mogelijk wordt om die vliegtuigen hoger te laten vliegen. Wij verwachten dat onze gedeputeerde hard stelling neemt tegen deze plannen. Dit mag geen voldongen feit zijn.”

Marlene Postma (raadslid GroenLinks Weststellingwerf), Sipke van Belle (raadslid GroenLinks Ooststellingwerf), Matthijs Sikkes (raadslid De Fryske Marren), en Angeline Kerver (raadslid GroenLinks SWF): “Wij verzetten ons, samen met de protesterende burgers en actiegroepen, tegen deze zogenaamde ‘aansluitroutes’ van de vliegtuigen over onze gemeenten.

Op dit moment loopt - tot 2 november 2017 - een internetconsultatie over deze laagvliegroutes. Elke burger kan hier gebruik van maken!

Link naar standpunt Tweede Kamer GroenLinks over laagvliegroutes

Link naar voorbeeldbrief over laagvliegroutes Lelystad

Link naar site van overheid met internetconsultatie